همه چیز درباره ممنوعیت ورود به ترکیه برای اتباع خارجی ناقض قانون

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
ممنوعیت ورود به ترکیه
  همه چیز درباره ممنوعیت ورود به ترکیه برای اتباع خارجی ناقض قانون

فهرست مطالب

در کشور ترکیه برای افراد یا اتباع خارجی که ناقص قانون هستند ممنوعیت های ایجاده کرده اند، ناقص قانون به این معنی که حق اقامت قانونی، مجوز اقامت…رانقض کنند. برای مثال اتباع خارجی می توانند 90 روز یا سه ما در ترکیه بمانند اگر در این مدت سه ماه برای اقامت خود اقدام نکنند و کارت اقامت خود را دریافت نکنند هنگام خروج از ترکیه باید طبق قانون جریمه را پرداخت کنند. حال این جریمه براساس مدت زمانی که فرد در ترکیه قانون را نقض کرده است متفاوت است  و حتی بعضی افراد شامل ممنوع الورود به ترکیه نمی شوند در ادامه مدت زمانی که قانون را نقض کرده و مدت زمان ممنوع الورودی را توضیح داده ایم، با ما همراه باشید.

مجازات افرادی که قوانین را نقض می کنند چیست؟

اگر اتباع خارجی، طبق شرایط زیر قوانین را نقض کرده اند شامل افراد ممنوع الورد نمی شوند و حکم ممنوعیت ورود برای این افراد اتخاذ نمی شود بلکه باید هنگام خروج جریمه را پرداخت کنند.

  • کسانی که اقامت قانونی را تا سه ماه نقض می کنند، این افراد توسط مقامات شناسایی شده و هنگام خروج از ترکیه باید جریمه را پرداخت کنند و ممنوع الورود نمی شوند.
  • افردی که اقامت قانونی را تا سه ماه نقض کرده اند و توسط افرادی دعوت به ترک ترکیه می شوند این افراد نیز هنگام خروج از ترکیه باید جریمه را پرداخت کنند.

افرادی که طبق شرایط زیر قانون ترکیه را نقض می کنند ممنوع الورود شده و این مدت ممنوع الورود شدن بر اساس مدت زمانی که قانون را نقض کرده است مشخص می شود.

مدت زمان ممنوعیت براساس مدت زمان نقض قانون

مدت زمان ممنوعیت بر اساس مدت زمان نقض قانون به شرح زیرمی باشد:

  • مدت زمان 3 تا 6 ماه_شامل 1 ماه ممنوع الورود
  • مدت زمان 6 ماه تا 1 سال_شامل 3 ماه ممنوع الورود
  • مدت زمان 1 سال تا 2 سال_ شامل 1 سال ممنوع الورود
  • مدت زمان 3 سال_شامل5سال ممنوع الورود

همچنین بخوانید: قیمت خانه در استانبول به پول ایران

جریمه اضافه ماندن در ترکیه چقدر است؟

جریمه اضافه ماندن در ترکیه برای سنین مختلف متفاوت است و شرایط یکسان نیست. این جریمه برای افراد زیر 18 سال و افراد بالای18 سال متفاوت است. افراد بالای 18 سال در ماه اول باید 50دلار ترکیه می باشد و به ازای یک ماه اضافه تر 10 دلار به 50 دلار اضافه خواهد شد.

برای افراد زیر18 سال هزینه کمتر است و شرایط راحت تر است. ماه اول برای افراد زیر18 سال 25 دلار و به ازای هر ماه اضافه 5 دلار به 25 دلار اضافه می شود.

نحوه پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه

براساس سن ومدت زمانی که در ترکیه مانده اید برای شما جریمه تعیین می شود اگر به موقع این جریمه را پرداخت و پیگیری نکنید، دیپورت خواهید شد و دردسر های برای شما به وجود می اید. پس سعی کنید در مدت زمان تعیین شده حتما برای پرداخت جریمه اقدام کنید. باید جریمه را به مامورین پلیس ساکن در فرودگاه پرداخت کنید.بانک هایی در فرودگاه وجود دارد که بتوانید مبلغ را پرداخت کنید و برای خروج باید فیش پرداخت جریمه را همراه خود داشته باشید.

اگر جریمه را پرداخت نکنیم دیپورت خواهیم شد؟

در پاسخ این سوال باید بگویم بله! فرد اگر جریمه شود و در اسرع وقت برای پداخت ان اقدام نکند دیپورت شده و یکی از روش های رفع دیپورتی ترکیه دریافت دعوتنامه می باشد، البته این دعوت نامه باید توسط دولت ترکیه تایید شده باشد.

همچنین بخوانید: کردیت کارت چیست؟ گرفتن کردیت کارت ترکیه

در سه ماه اقامت ترکیه می توان برای اجاره ملک اقدام کرد؟

در سه ماهی که در ترکیه اقامت دارید، قادر به اجاره ملک ترکیه نیستید و نمی توانید برای آن اقدام کنید. این شرایط برای خرید ملک، ثبت شرکت در ترکیه نیز به همین شکل است  مقدور نیستید که در سه ماه اقامت دست به همچین کاری بزنید. برای انجام همه این موارد باید ویزا داشته باشید تا بتوانید در ترکیه ملک خریداری کنید و یا اجاره کنید.

راه های مختلف اخذ اقامت ترکیه

جهت اخذ اقامت ترکیه راه های مختلفی وجود دارد برای مثال خرید ملک ترکیه، این نوع اقامت هم کوتاه مدت است و بعد از یکسال باید اقامت خود را تمدید کنید، البته باید سه ماه قبل از اتمام مدت اقامت اقدام کنید در غیر اینصورت مدت زمان اقامت شما در ترکیه به پایان می رسد و باید طبق قانون جریمه را پرداخت کنید و یا ممنوع الورود خواهید شد.

روش اخذ اقامت ترکیه بدون نقض قوانین

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت ترکیه ثبت شرکت در ترکیه می باشد. کسانی که اقامت ترکیه را از طریق ثبت شرکت دریافت می کنند به مدیر عامل و خانواده اش اقامت یکساله داده می شود. و اگر فرد 5 سال اقامت را تمدید کند وکار در ترکیه را ادامه دهد شهروندی ترکیه به او اعطا می گردد و مانند بقیه شهروند های ترکیه از تمام مزایای شهروندی برخوردار می شود. بدون اینکه قوانین را نقض کنید و شامل پرداخت جریمه شوید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان