پر درآمدترین شغل در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
پردرآمدترین شغل های ترکیه
پر درآمدترین شغل در ترکیه

فهرست مطالب

کشور ترکیه یکی از مقاصد مهم سفر ایرانیان است، به طوری که سالانه هزاران ایرانی اقدام به اخذ اقامت ترکیه می‌کنند. اخذ اقامت ترکیه می‌تواند از راه‌های مختلفی مانند خرید ملک در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه وغیره انجام شود. اما موضوعی که همواره ذهن تمامی افراد متقاضی اخذ اقامت را درگیر کرده، میزان درآمد و هزینه‌های زندگی در ترکیه است. به همین دلیل متقاضیان به‌دنبال شغلی با بیشترین سطح درآمد و بهترین شرایط هستند.
شرایط مشاغل پردرآمد در ترکیه با ایران تفاوت‌ دارد، اما همانند تمامی کشورهای جهان برای مشغول به کار شدن در دسته‌های مختلف شغلی، افراد نیازمند سطح تحصیلات بالا یا داشتن مهارت در زمینه‌ای خاص هستند. اما قطعا تلاش برای به دست آوردن و موفقیت در مشاغل پر درآمد، ارزش تمامی سختی‌ها را دارد. در این مقاله، شغل‌های پر درآمد کشور ترکیه و شرایط هرکدام را بررسی می‌کنیم.

مشاغل پر درآمد ترکیه

افراد مشغول به کار در برخی مشاغل در ترکیه، نسبت به دیگر کارها حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. شرایط و حقوق برخی از این مشاغل را برای دریافت اقامت در ترکیه بررسی می‌کنیم:

• شغل‌های مرتبط با شاخه پزشکی در ترکیه

در تمام جهان، مشاغل مرتبط با شاخه پزشکی بیشترین درآمد را میان شغل‌های دیگر دارند. ترکیه نیز مانند بسیاری کشورها شرایطی عالی برای شغل‌های پزشکی در ترکیه در نظر گرفته که باعث شده افراد زیادی به استخدام شدن در این رده‌های شغلی علاقه‌مند باشند. البته این امر به این معنا نیست که پزشکان ثروتمندترین افراد ترکیه هستند؛ بلکه بدین معناست که در مقایسه با مشاغل دیگر، حوزه پزشکی بیشترین سطح درآمد را از آن خود کرده است.

همچنین بخوانید: پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه 2024

مشاغل حوزه پزشکی در ترکیه، شاخه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. عموما جراحان در ترکیه درآمدی نجومی کسب می‌کنند و جزو شغل‌های دسته اول پزشکی به شمار می‌روند. به طوری که درآمد جراحان در کشور ترکیه ماهانه بین 50 تا 250 هزار لیر تخمین زده می‌شود. دیگر مشاغل ساده‌تر حوزه پزشکی مانند پزشک عمومی نیز درآمد خوبی دارد. پزشکان عمومی در ترکیه ماهانه 10 الی 25 هزار لیر حقوق دریافت می‌کنند که به نوبه خود بسیار عالی است.
پزشکان فوق متخصص در حال حاضر پر درآمدترین شغل جهان را دارند و از ان‌جایی‌که شغل جراحی فوق تخصصی، شرایط و توانایی‌های ویژه‌ای را می‌طلبد، در سراسر جهان دستمزد بسیار بالایی دارد. به طوری که دکتر متخصص بسته به حوزه کاری‌اش، دستمزدی بین 30 الی 300 هزار لیر دریافت می‌کند.

• مدیر امور مالی

امروزه تقریبا برای تمام کسب و کارها مدیر امور مالی نیاز است. مدیر امور مالی در واقع بر بخش مالی و ورودی و خروجی آن نظارت می‌کند و از این رو به تجربه و سابقه زیادی نیاز دارد. افراد مشغول به کار به‌عنوان مدیر مالی، باید فارغ‌التحصیل رشته‌های اقتصاد، امور مالی، بانک‌داری و رشته‌هایی از این قبیل باشند. مدیران مالی در کشور ترکیه باتوجه به تجربه و محل کارشان میزان حقوق متفاوتی دارند. اما می‌توان به مدیران مالی باتجربه و حرفه‌ای، پس از دریافت اقامت در ترکیه، نوید حقوق بالای 10 هزار لیر را داد.

همچنین بخوانید: پردرآمدترین مشاغل خانگی در ترکیه

• مدیر فناوری اطلاعات (IT)

شغلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش حقوق چشمگیری مواجه شد. مدیر فناوری اطلاعات یا مدیر IT (آی تی) در واقع مسئول پروژه‌های فناوری اطلاعات است و بر سیستم دیجیتالی کسب و کارها نظارت می‌کند. مدیران آی تی عموما مهندسین نرم افزار و برنامه نویسی هستند. در حال حاضر مدیر فناوری اطلاعات در ترکیه بیش از 10 هزار لیر حقوق دریافت می‌کند.

• مدیر عامل (CEO)

امروزه هر کسب‌وکاری نیاز به یک مدیرعامل باتجربه و توانمند در حوزه تخصصی خود دارد. باتوجه به نیازمندی‌های این شغل و دشواری‌های آن، مدیرعاملیِ هر کسب‌وکاری جزو پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود. به طوی که کم‌ترین میزان حقوق مدیرعاملان در کشور ترکیه 20 هزار لیر تخمین زده شده است. مدیر عاملان کسب‌وکارها نسبت به حوزه‌ای که در ان فعالیت می‌کنند، شرایط متفاوتی دارند.

• خدمه کابین هواپیما

فعالیت به‌عنوان خدمه کابین هواپیما، یکی از مشاغل جذاب برای بسیاری از افراد برای دریافت اقامت در ترکیه به‌شمار می‌اید. با وجود زیاد بودن افراد داوطلب برای استخدام شدن در سِمَت خدمه کابین و ساده بودن شرایط استخدام، این شغل حقوق نسبتا بالایی دارد. به طوری که افراد مستخدم در کابین هواپیما می‌توانند تا 7 هزار لیر حقوق دریافت کنند. البته تعرفه حقوق در شرکت‌های مختلف هواپیمایی متفاوت است و افراد می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط هریک، در آن‌ها مشغول به کار شوند.

همینطور بخوانید: هزینه زندگی در استانبول در سال 2024

ساعات کاری در ترکیه

با شناخت شغل‌های پر درآمد در ترکیه، شاید دانستن تعداد ساعات کاری مشاغل مختلف در ترکیه برایتان جالب توجه باشد. افراد مشغول به کار در هر شغلی در ترکیه، نمی‌توانند بیشتر از 45 ساعت در هفته ساعات کاری داشته باشند. عموما این 45 ساعت در 6 روز هفته تقسیم می‌شود و با افراد ساعات کاری مشخصی هماهنگ می‌شود. البته قوانین کار برای افرادی که شهروند ترکیه نیستند و تنها اقامت ترکیه دارند، کمی متفاوت است.

همچنین بخوانید: مدارک و شرایط لازم برای پذیرش ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. آنها راهنمایی های دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد. به منظور اخذ شهروندی ترکیه، افراد متقاضی به نوعی باید ارزش خودشان را برای فرهنگ و جامعه ترکیه نشان دهند؛ پس از اخذ ویزاهای مختلف ترکیه و اقامت به مدت چندین سال در کشور با روش‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، خرید ملک ترکیه و غیره، می‌توان برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان