مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
تولد در ترکیه

فهرست مطالب

تولد در ترکیه

کودک متولد شده در ترکیه از پدر یا مادر خارجی، که نمی تواند با تولد خود تابعیت کشور دیگری را کسب کند، از بدو تولد شهروند ترک محسوب خواهد شد. در چنین شرایطی، کودکی که شهروند ترک محسوب می شود، می تواند شناسنامه ترک دریافت کند. برخلاف روند موجود در برخی کشورها، صرف تولد نوزاد در کشور ترکیه (از والدین غیر ترک)، به تنهایی برای کسب شهروندی نمی کند. صدور شناسنامه برای کودکانی که در ترکیه متولد می شوند، ارتباط مستقیمی با کسب تابعیت ترک دارد. اما اشخاصی که تابعیت ترک داشته، یا از بدو تولد شهروند ترک محسوب می شوند، می توانند شناسنامه ترک داشته باشند.

تولد در ترکیه

تابعیت والدین

در صورتی که پدر، تبعه خارجی باشد، چنانچه مادر نوزاد ترک باشد، از بدو تولد نوزاد شهروندی ترکیه  را دارد و یا شهروند ترک محسوب می شود. در صورتی مادر تبعه خارجی و پدر ترک باشد، نوزاد متولد شده از پدری ترک در ترکیه، می تواند دارای شناسنامه تنظیم شده در ترکیه باشد. بر این اساس، نوزاد متولد شده در ترکیه علاوه بر کسب تابعیت، برای دریافت شناسنامه نیز با مانعی روبرو نخواهد شد.

هر سفارت خانه یا کنسولگری برای ثبت نام نوزاد تازه متولد شده ، شرایط مختلفی خواهد داشت. مهاجرین برای اخذ شناسنامه و پاسپورت کودک باید به سفارت خانه یا کنسولگری مربوطه مراجعه کنند و هزینه های آن را پرداخت نمایند. پس از صدور شناسنامه و پاسپورت، والدین باید برای مجوز اقامت فرزند خود در دفتر مرکزی پلیس منطقه درخواست دهند.

تولد در ترکیه

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز اقامت ترکیه برای کودک متولد شده
– ارائه گواهی مبنی بر اقامت والدین در ترکیه و مدارک هویتی آنها
– ارائه اسناد ازدواج والدین
– ارائه گواهی تولد فرزند در خاک ترکیه
– تکمیل و ارائه فرم درخواست اقامت برای فرزند متولد شده
– پرداخت هزینه های اخذ اقامت برای فرزند متولد شده

در صورتی که فرزندی از پدر و مادر ترک متولد شود باید نام وی توسط پدر و مادر به صورت مشترک برای فرزند انتخاب شود. نکته جالب این که کشور ترکیه تمامی حقوق را به پدر فرزند منتقل کرده و  و در صورت عدم توانایی انتخاب نام برای فرزند این حق به مادر اعطا می شود. نکته بسیاری مهمی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته  این است که در صورتی که فرزندی از والدینی متولد شود که تنها یکی از آنها ترک باشد، والدین کودک می توانند ۲ نام برای کودک بگذارند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان