صفر تا صد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک 2024

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
اقامت از طریق تولد
صفر تا صد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک 2024

فهرست مطالب

ترکیه کشوری وسیع و مهاجر پذیر است که سواحل زیبا و منازل باکیفیتی را در خود جای داده است و به همین علت، از مقاصد مطلوب برای سفر و اقامت محسوب می‌شود. این کشور محبوب و زیبا طبیعتی متنوع و اقتصادی قدرتمند دارد. افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند دلایل مختلفی برای انتخاب خود دارند اما فرهنگ مشابه و نزدیکی جغرافیایی، بی شک از مشترک‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه می‌باشد.
کشور ترکیه با مساحتی در حدود 738 هزار کیلومتر مربع، در منطقه‌ای اوراسیایی واقع شده است. جمعیت آن در حدود 85 میلیون نفر می‌باشد که در حدود 75 درصد آن‌ها مسلمان هستند. وجود آب و هوای مطلوب و اخذ اقامت آسان از دلایل دیگری است که ترکیه را برای مهاجران محبوب می‌کند. مهاجرت به ترکیه راه‌ و روش‌های مختلفی دارد که با توجه به موقعیت مالی و شغلی مهاجران متفاوت هستند. در این مقاله قصد داریم به شرح شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک بپردازیم. با ما همراه باشیم.

روش های اخذ اقامت ترکیه

روش‌های متنوعی چون ازدواج، تحصیل، ثبت شرکت، کار و سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد که سرمایه گذاری و خرید ملک ترکیه از آسان‌ترین آن‌هاست. به علت اشباع بودن نسبت کار به جمعیت و همچنین تعداد بالای نخبگان، در حال حاضر اخذ اقامت از طریق کار و تحصیل مشکل به نظر می‌رسد. به همین علت اکثر مهاجران روش سرمایه گذاری و خرید ملک را انتخاب می‌کنند.

در حال حاضر تقاضا برای اقامت ترکیه افزایش یافته است و به تبع آن شرکت‌های سودجو نیز در حال رشد هستند. کسب اطلاعات کافی در خصوص نحوه اخذ اقامت ترکیه از گرفتاری در دام سودجویان جلوگیری خواهد کرد. در مقاله پیش رو اطلاعات جامعی در خصوص نحوه خرید ملک برای کسب اقامت ترکیه بیان خواهیم کرد.

فرق اقامت دائم و شهروندی ترکیه

اقامت ترکیه با خرید خانه

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

عدم آگاهی از شرایط خرید ملک ترکیه برای اتباع خارجی، می‌تواند موجب لغو قرارداد شود. بنابراین قبل از اقدام به خرید و گرفتن اقامت ترکیه نیاز به کسب اطلاعات و آگاهی کامل از قوانین وجود دارد. خرید ملک در نواحی مرزی بین کشور‌های همسایه برای توابع وجود ندارد. بنابراین خرید ملک برای توابع ایرانی در نواحی و استان‌های مرزی ترکیه با ایران وجود ندارد. از قوانین دیگر نگهداری سه ساله منزل و عدم فروش آن است که به آن اشاره کردیم. این مورد برای بلوکه کردن سرمایه خارجی در داخل کشور ترکیه است. همچنین ملک خریداری شده باید از سوی وزارتخانه و نهاد‌های رسمی کشور ترکیه تایید شود.

مراحل دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک

برای دریافت اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک، چند مرحله را باید طی کنید:

ابتدا باید سند خانه را دریافت کنید. در ترکیه به سند خانه، تاپو میگویند. در ترکیه دو نوع تاپو آبی و قرمز برای خانه ها صادر میشود. اگر خانه شما مجوز ساخت نداشته باشد، تاپو آبی دریافت میکنید. اما در غیر این صورت، تاپو قرمز برای شما صادر میشود. در این مرحله از اخذ اقامت، شما باید خانه ای را خریداری کنید که دارای تاپو قرمز باشد.

در مرحله دوم، باید خانه خریداری شده را در برابر زلزله بیمه کنید. این بیمه در ترکیه اجباری است و به آن داسک میگویند. این بیمه پس از زلزله 7.6 ریشتری ترکیه در سال 1999، از سوی دولت برای تمام خانه ها اجباری شد. بیمه داسک، کلیه خسارات وارده بر یک ساختمان در اثر زلزله، رانش زمین، انفجار و آتش سوزی را تحت پوشش خود قرار میدهد.

بیمه داسک

پس از دریافت تاپو و داسک، باید با این دو سند و پاسپورت خود، به شهرداری مربوط به منطقه خود مراجعه کنید تا طی یک فرایند اداری، دو سند را دریافت کنید:

  1. تاپو دوام بلگه سی: برگه ای مهردار است که نشان دهنده فعال بودن ملک خریداری شده توسط شما و عدم وجود بدهی برای آن ملک میباشد.
  2. نوماراتاژ: نوماراتاژ سندی است که بیان کننده اعتبار و واقعیت محل زندگی و اقامت شما در کشور ترکیه است.

پس از اینکه این مدارک را دریافت کردید، باید برای مصاحبه به اداره مهاجرت مراجعه کنید و وثت مصاحبه دریافت نمایید. به این وقت مصاحبه، اصطلاحا راندوو گفته میشود که در لغت به معنای قرار ملاقات است. اصولا در ترکیه به هر گونه وقت ملاقات، اعم از نوبت بانک، شهرداری، ادارات و… راندوو میگویند. وقتی نوبت مصاحبه شما فرا رسید، با مدارکی که در اختیار دارید، باید به اداره مهاجرت بروید و درخواست اقامت تان را ارائه کنید.

پس از طی کردن این مراحل، مجوز اقامت یک ساله برای شما صادر میشود که در سالهای بعد نیز میتوانید آن را تمدید نمایید. با دریافت این مجوز، شما اجازه کار کردن نخواهید داشت و در صورت تمایل به کار، باید مجوز مخصوص کار در ترکیه یا همان “چالیشما ایزین” را دریافت کنید.

خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت

مزایای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

برای دریافت اقامت در ترکیه روش های مختلفی وجود دارد؛ اما دریافت اقامت از طریق خرید ملک دارای مزایای بسیاری است که این روش را از سایر روشها متمایز میکند. تعدادی از این مزایا عبارت اند از:

  • با خرید ملک در ترکیه، همسر و فرزندان زیر 18 سال شما از مزایای حق شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور بهره مند خواهند شد.
  • خرید ملک، گزینه کسب درآمد ارزی در ترکیه را برای شما به ارمغان میاورد.
  • امکان دریافت وام با قسط های کم و همچنین خرید ملک های بیشتر در ترکیه را خواهید داشت.
  • میتوانید کد مالیاتی دریافت کنید.
  • میتوانید پس از گذشت 3 سال از دریافت اقامت، ملک خود را بفروشید.
  • خرید ملک یک روش بسیار سریع و کم دردسر برای دریافت اقامت است.
  • میتوانید همزمان دو تابعیت داشته باشید.
  • شانس شما برای دریافت ویزای شنگن و کانادا، با در اختیار داشتن ویزای ترکیه افزایش خواهد یافت.

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت

ترکیه یکی از کشور‌های منحصر به فرد در حوزه سرمایه گذاری آسان است که انتخاب اول مهاجران سرمایه گذار ایرانی می‌باشد. با سرمایه گذاری مطمئن و پر سود در ترکیه می‌توان اقامت موقت، دائم و حتی شهروندی ترکیه گرفت. از روش‌های محبوب و آسان سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک است که هزینه کمتری هم نسبت به دیگر روش‌های سرمایه گذاری دارد. برای اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک باید خانه‌ای با مبلغ حداقل 250000 دلار خریداری کرده و به مدت سه سال از فروش آن خودداری کرد اما برای دریافت اقامت معمولی نیازی به خرید ملک به مبلغ 250 هزار دلار نمی باشد شما با خرید هرنوع ملکی میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید.
در کنار اخذ اقامت ترکیه، می‌توان پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کرد که مزایای بسیاری دارد. از مزایای فوق العاده اخذ پاسپورت ترکیه، توانایی سفر به 110 کشور و سرمایه گذاری در آن‌هاست. همچنین پاسپورت و اقامت ترکیه علاوه بر فرد متقاضی، خانواده و فرزندان زیر 18 سال را شامل می‌شود. در حالت کلی پاسپورت ترکیه از ارزش بالایی در اتحادیه اروپا برخوردار است .دریافت حق شهروندی ترکیه، تا حداکثر 6 ماه کاری پس از خرید ملک به انجام می‌رسد.

امکان اقامت ۹۰ روز بدون ویزا در ترکیه برای ایرانی‌ها مقدور است. این امکان، زمانی عالی برای تحقیق و جستجوی شهر و محل مناسب را فراهم می‌کند. ترکیه کشوری با شهر‌های ساحلی و تجارتی قدرتمند در حوزه‌های مختلف است که هر شهر آن مزایای مختلفی برای افراد دارد. معمولا مهاجران، مناطق اروپایی و ساحلی را برای اقامت در ترکیه انتخاب می‌کنند که البته منازل موجود در این مناطق قیمت بالاتری هم دارند. همانطور که ذکر کردیم برای گرفتن پاسپورت و شهروندی نیاز به هزینه‌ای  250.000 دلاری است. در حال حاضر با این میزان هزینه می‌توان منزل خوبی در محیطی مناسب تهیه کرد.

از شهر‌های محبوب و مهاجر پذیر ترکیه، استانبول و آنکارا هستند که آنکارا پایتخت کشور ترکیه، برای محصلان و افراد جویای کار مناسب‌تر است. در حالت کلی برای انتخابی درست و اقامتی آسان در کشور ترکیه، نیاز به مشاوران و افراد با تجربه وجود دارد و با تصمیمات صحیح می‌توان با کمترین هزینه، به اهداف مهاجرتی خود در کنار کیفیتی بالا دست یافت.

 

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

شرکت خدمات مهاجرت شایان، توسط باسابقه‌ترین متخصصان حوزه خدمات حقوقی در کشور ترکیه  مدیریت می‌شود و تمام امور ملکی، حقوقی، تحصیلی و مهاجرتی در ترکیه برای متقاضیان را به بهترین نحو ممکن ارایه می‌دهد. مترجمان رسمی و وکلای حقوقی تا تحقق بخشیدن هدف شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله در کنار شما دوستان عزیز باشد.

خدمات پاسپورت و شهروندی، اخذ اقامت کشور ترکیه، خدمات تحصیلی در کشور ترکیه توسط تیم شایان در کمترین زمان با رعایت تمام اصول حقوقی و در جهت راحتی شما متقاضی عزیز توسط تیم حقوقی در کشور ترکیه انجام می‌پذیرد.

خدمات خرید و اجاره ملک در ترکیه، از جستجوی ملک مناسب با شرایط متقاضی، کارشناسی ملک تا امور اداری و قرارداد با رعایت تمام موازین حقوقی و رعایت شفافیت و صداقت توسط تیم شایان انجام می‌پذیرد. امور حقوقی مربوط به ثبت‌ شرکت در ترکیه، ثبت برند و خرید یا اجاره دفتر کار یا ملک تجاری در ترکیه را با خیال راحت به تیم متخصصین حقوقی شایان بسپارید. جهت مشاهده به روز ترین فایل های املاک ترکیه می توانید به املاک شایان مراجعه فرمائید و یا با متخصصین ما تماس بگیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

2 دیدگاه ها

  • با سلام. بنده و همسرم در آستانه بازنشستگی هستیم. .آیا با خرید خانه با قیمت کمتر از 250000 دلار میتوان خانه خرید و اقامت اخذ نمود؟ ما قصد گرفتن پاسپورت و شهروندی ترکیه نداریم. دارایی ما حدود دو میلیارد تومان میباشد. فقط و فقط میخواهیم در ترکیه اقامت داشته باشیم و زندگی کنیم.. لطفا راهنمایی فرمایید…..
    با تشکر. منوچهر

    • سلام
      بله با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار میتوانید اقامت دریافت کنید؛ ارزش ملک برای دریافت اقامت حداقل باید ۷۵ هزار دلار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان