آکواریوم فلوریا استانبول (Istanbul Aquarium)

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
آکواریوم فلوریا استانبول (Istanbul Aquarium)

فهرست مطالب

آکواریوم فلوریا استانبول (Istanbul Aquarium)

آکواریوم فلوریا استانبول یکی از این گزینه هاست که با بیش از 20 هزار متر مربع وسعت در ساحل جنوب غربی این شهر در نزدیکی فرودگاه آتاتورک احداث شده و این امکان را برای گردشگران تور استانبول فراهم می کند تا سفری از دریای سیاه به سمت اقیانوس آرام و جنگل های آمازون داشته باشند و گونه هایی را که در این مناطق زندگی می کنند را از نزدیک ببینند .

آکواریوم فلوریا استانبول به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه برای تمام گروه های سنی مناسب بوده و می تواند با بخش های مهیج و دیدنی خود ، ساعت ها کودکان و بزرگسالان را به خود مشغول سازد .

اطلاعاتی در مورد آکواریوم فلوریا در استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول یک آکواریوم عمومی در این شهر است که پروژه احداث آن در سال 2003 در قسمت اروپایی استانبول در منطقه باکرکوی کلید خورد و بعد از ساخت ساختمان آن و جمع آوری گونه های مختلف از اقصی نقاط دنیا در سال 2011 به بهره برداری رسید .
آکواریوم فلوریا استانبول که از جالب ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد در دو طبقه خود دارای 64 مخزن آب بزرگ و کوچک می باشد و 17 هزار جاندار خشکی و دریایی از حدود 1500 گونه مختلف در آن دیده می شود . این آکواریوم به لطف حجم آن ، انواع گونه های ماهی و فعالیت در مسیرهای سفر دارای یک موقعیت پیشرو در میان آکواریوم های سراسر جهان است .

جالب است بدانید …

شبیه سازی 17 منطقه و زیست بوم جهانی از عواملی است که سبب تمایز آکواریوم فلوریا استانبول با دیگر آکواریوم های جهان شده است به طوری که بازدیدکنندگان می توانند با قدم نهادن در مسیری به طول 1.2 کیلومتر سفر خود را از دریای سیاه آغاز نموده و در اقیانوس آرام و جنگل های آمازون به پایان رسانند .

دریای سیاه ، تنگه بسفر استانبول ، دریای مرمره ، تنگه داردانل ، دریای اژه ، کانال سوئز ، دریای سرخ ، جنوبگان (قطب جنوب) ، دریای مدیترانه ، تنگه جبل الطارق ، اقیانوس اطلس جنوبی ، کانال پاناما ، اقیانوس آرام ، ناتیلوس ها جانداران دریایی ماقبل تاریخ ، جنگل های بارانی آمازون ، کشتی غرق شده لیبرتی ، شیار میانی اقیانوس اطلس بخش های مختلف آکواریوم فلوریا ترکیه را تشکیل می دهند توجه داشته باشید که بعضی از بخش ها دارای مجسمه ها و ماکت هایی برای معرفی این مناطق می باشند .

 در آکواریوم استانبول که یکی از پرطرفدارترین دیدنی های استانبول برای گردش های خانوادگی است گردشگران تور استانبول می توانند از دو قسمت مشاهده تغذیه جاندران و غواصی کنار کوسه ها حیوانات را از نزدیک ببینند و یا اینکه در هزارتوی آینه به ماجراجویی پرداخته و شبیه ساز flyride را تجربه کنند .

همچنین این مرکز دو سالن سینمای پنج بعدی دارد و سالن‌های 15 نفره، علاوه بر این که فیلم سه بعدی به نمایش می‌گذارند ، مواردی مانند باد ، مه و آب را هم شبیه سازی می کنند تا حس فیلم کاملا شبیه به واقعیت شود . در طول مسیر نیز می توان در کافه ها و رستورانی که رو به کانال پاناما هستند ، استراحت کرد .

 

ساعت کاری و بلیط آکواریوم استانبول

این مجموعه دیدنی در روزهای عادی و وسط هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و روزهای آخر هفته از 10 صبح تا 20 باز می باشد و علاقه مندان می توانند در بین این ساعات از آکواریوم فلوریا استانبول بازدید کنند . بازدید از این آکواریوم برای کودکان زیر 2 سال هزینه ای ندارد و کودکان 12-2 سال ، دانش آموزان و دانشجویان ، معلولین و افراد با سن بالای 65 سال برای تهیه بلیط باید 35 لیر بپردازند .

همچنین قیمت بلیط آکواریوم فلوریا استانبول برای افراد عادی 53 لیر و برای بلیط خانوادگی4 نفره (پدر+مادر و 2 فرزند) 170 لیر ترکیه می باشد .

یکی از بهترین پارک های موضوعی استانبول، آکواریوم فلوریا استانبول است که بزرگ ترین آکواریوم موضوعی در دنیا نیز می باشد. قسمت عمده و جالب توجه این پارک، آکواریومی دو طبقه با مخازن بزرگ و کوچکی است کهدر مجموع شامل  ۱۷۰۰۰ جاندار دریایی در ۱۵۰۰ گونه متفاوت می شود. البته امکانات آکواریوم فلوریا استانبول تنها به دیدن این موجودات خارق العاده محدود نمی شود و علاوه بر آن، چندین استخر سرباز و سرپوشیده، سالن ماساژ، رستوران هایی با منظره بی نظیری رو به دریا و مرکز خرید بزرگی در آکواریوم فلوریا استانبول وجود دارد.

یکی از نکات خارق العاده این آکواریوم وسیع، شبیه سازی ۱۷ منطقه و زیست بوم جهانی است که در آن میان می توان مکان هایی چون دریای سرخ، سیاه، اژه و مدیترانه و مرمره را دید.

از دیگر تفریحات این مجموعه هیجان انگیز می توان به: غذادهی به جانوران دریایی، غواصی کنار کوسه ها، ماجراجویی در هزارتوی آینه ای، شبیه ساز flyride و برگزاری مراسم های مختلف در آکواریوم اشاره کرد.

ساعات بازدید:

هر روز: ۱۰ تا ۱۹

آخر هفته ها: ۱۰ تا ۲۲

آدرس: استانبول، فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

Address: Senlikköy district, Yesilköy Halkali Street. No:۹۳ Florya-Istanbul

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان