دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
دانشگاه اهی مورد تایید وزارت علوم
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024

فهرست مطالب

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024 هر ساله توسط این ارگان منتشر شده و افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند، لازم است تا از مفاد این سیاهه مطلع شوند. فلذا در این مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت بپردازیم و نحوه اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها را شرح دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه مورد تایید وزرات علوم

در وهله اول به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر ترکیه از نظر وزارت علوم، باید تحقیقاتی انجام داده و لیست این مراکز را بیابید. بدین منظور ما در ادامه اسامی دانشگاه های معتبر ترکیه را در قالب جدول شرح خواهیم داد.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024

              دانشگا ‌های دولتی ترکیه مورد تایید وزرات بهداشت  دانشگاه استانبول (Istanbul University)
دانشگاه آنکارا ( Ankara University)
دانشگاه اگه ازمیر (Ege university)
دانشگاه حاجت تپه ( Hacettepe university)
دوکوز ایلول (Dokuz Eylül University)
کاتب چلبی ازمیر( Izmir Katip Celebi University )
دانشگاه قاضی ( Gazi University )
دانشگاه مارمارا  (Marmara University)
دانشگاه آتاترک ارزروم ( Ataturk university)
دانشگاه 19 مایس(Ondokuz Mayis University)
          دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت  دانشگاه  کوچ ( Koc University)
دانشگاه باهچه شهیر (Bahçeşehir University)
دانشگاه خصوصی باشکنت (Başkent University)
دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه آیدین استانبول
دانشگاه آجه بادام (Acıbadem University)

پس از اینکه دانشگاه باب میل خود را پیدا کردید، نوبت آن است تا فرم پذیرش مربوطه را تکمیل و ارسال نمایید.

پس از ارائه درخواست به همراه مدارک مورد نیاز، باید پیش از موعد مقرر ترجمه این مدارک را نیز به دانشگاه ارایه نماید. لطفا توجه فرمایید که در طی این پروسه شما باید فرم پذیرش را به دقت مطالعه کرده و در صورتیکه نیاز به خوابگاه، آموزش زبان و… دارید، حتما درخواست خود را از بابت این خدمات نیز اعلام نمایید. همچنین ناگفته نماند که شما می‌کنید در فرایند شما مجاز به ارایه چند درخواست خواهید بود.

سپس باید منتظر بمانید تا پاسخ پذیرفته شدن‌تان از سوی دانشگاه صادر شود. در این صورت می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام نمایید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه از نظر وزارت علوم

خب تا اینجای کار با لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024 آشنا شدیم، حال نوبت آن است تا بدانیم که یک فرد متقاضی برای اخذ پذیرش در این مراکز، چه مدارکی باید ارائه دهد. همراه ما باشید تا مدارک مورد نیاز جهت دریافت قبولی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید: کامل ترین لیست دانشگاه های ترکیه + رنکینگ جهانی 2024

مدارک مورد نیاز در مقطع لیسانس

• فرم درخواست پذیرش و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
• ارائه صورتحساب بانکی و اثبات تمکن مالی
• مدرک زبان و ریز نمرات دوره دیپلم و دبیرستان
• ارسال نامه انگیزشی و رسید واریز هزینه‌های موردنیاز

موسسه مهاجرت به ترکیه شایان

مدارک مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

• فرم درخواست پذیرش و نامه انگیزشی
• مدرک فارغ‌التحصیلی از کارشناسی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد
• مدرک فارغ‌التحصیلی ارشد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری
• اثبات تمکن مالی با ارایه صورتحساب بانکی
• شرکت کردن در امتحان ورودی در صورت نیاز
• انجام مصاحبه حضوری یا آنلاین برای اخذ پذیرش
• ارائه مدرک زبان (تافل، آیلتس) یا شرکت در آزمون ورودی زبان
• ارسال نمرات GRE و توصیه نامه تحصیلی به همراه رزومه کاری یا تحصیلاتی

نکته: متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع ارشد، علاوه بر ارائه مدارک مذکور، باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و سایر مدارک خواسته شده را ضمیمه اسناد اولیه نمایند.

مزیت های تحصیل کردن در دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت

تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه، از مزایای متعددی برخوردار بوده و توصیه ما به ایرانیان این است که اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور را دارند، مراکزی که نام آن‌ها در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024 قید شده را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهند. فلذا در ادامه قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه‌ها را خدمت شما عزیزان شرح دهیم.

• امکان تحصیل بدون آزمون: برخی از دانشگاه‌های ترکیه امکان پذیرش دانشجو بدون آزمون را فراهم کرده و افرادی که واجد شرایط باشند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در این مراکز ثبت نام کنند.
• کار در حین تحصیل: یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه، امکان کار حین تحصیل می‌باشد. شما می‌توانید برای آشنایی با بازار کار و تامین بخشی از هزینه‌های زندگی خود، به صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید.
• فرصت‌های شغلی بیشتر: پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های معتبر ترکیه از نظر وزارت علوم؛ فرصت‌های شغلی فراوانی پیش رویتان قرار داشته و زمینه رشد و توسعه برای شما عزیزان فراهم خواهد بود.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024


• رتبه برتر دانشگاه‌ها: خوشبختانه دانشگاه‌های ترکیه از نظر رنکینگ در بین دانشگاه‌های برتر دنیا، جایگاه مناسبی داشته و به همین خاطر هر ساله دانشجویان زیادی به قصد ادامه تحصیل، به این کشور مهاجرت می‌کنند.
• هزینه‌های تحصیلی: به‌طبع هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی نسبت به اتباع کشور بالاتر است، اما در کل هزینه‌های مربوطه برای ایرانیان نسبت به تحصیل در سایر دانشگاه‌های برتر اروپایی، مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.
• فرهنگ غنی و همبستگی اقوام: کشور ترکیه یک سرزمین مهاجرپذیر بوده و از تنوع بالای قومیتی و فرهنگی برخوردار می‌باشد. فلذا تحصیل در این کشور به شما این فرصت را می‌دهد تا با فرهنگ و آداب و رسوم سایر ملل نیز آشنا شوید.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت برای چه کسانی مناسب است؟

در حال حاضر تحصیل در دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت، به دلیل مزایایی که چندی پیش بدان اشاره کردیم، به گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند، تبدیل شده است.

همینطور بخوانید: بهترین دانشگاه های ترکیه در تمام رشته های تحصیلی 2024

فلذا تمام فارغ‌التحصیلان مقطع دیپلم، لیسانس، کارشناسی ارشد می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور درخواست دهند. حال شاید برایتان سوال باشد که آیا مدرک دانشگاه های ترکیه در ایران معتبر است؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که مدارک دانشگاه‌های این کشور نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای برتر اروپایی جهان هم از اعتبار بالایی برخوردار می‌باشد.

تحصیل در ترکیه

جمع‌بندی

در این مطلب لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه 2024 را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم و به بررسی نحوه اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در این کشور پرداختیم. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و پاسخ پرسش‌های خود را یافته باشید. در هر صورت اگر همچنان سوالی پیرامون نحوه اقدام برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارید یا می‌خواهید از شرایط اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مطلع شوید، حتما پرسش‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت بدان پاسخ داده شود. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان