افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک ترکیه 2024 + مراحل و مدارک

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
زراعت بانک ترکیه
افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک ترکیه 2024 + مراحل و مدارک

فهرست مطالب

زراعت بانک ترکیه امکان افتتاح حساب برای ایرانیانی که دارای پاسپورت، کارت اقامت ترکیه و شماره مالیاتی هستند را فراهم ساخته است، و هموطنان عزیزی که در این کشور می خواهند یک حساب بانکی داشته باشند، می‌توانند با مدارک مذکور به بانک زراعت ترکیه مراجعه کرده و نسبت به افتتاح یک حساب جدید اقدام نمایند.

افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک ترکیه 2024

از این‌رو در ادامه اطلاعات ارزشمندی پیرامون موضوع مطرح شده شرح خواهیم داد تا اگر سوالی در ذهنتان باشد، پاسخ آن را بیابید. پس تا پایان همراه ما باشید.

افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک ترکیه 2024

شرایط افتتاح حساب ارزی و صدور ویزا کارت زراعت بانک ترکیه

در این بانک می‌توانید حساب ارزی داشته باشید که در واحدهای مختلف پولی نظیر یورو، پوند، فرانک و… می‌باشد. پس از افتتاح حساب، می‌توانید در همان روز کارت خود را از بانک تحویل بگیرید، اما برای حک کردن نامتان بر روی کارت ۵_۶ روز زمان نیاز است. همزمان با افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه، مستر کارت یا ویزا کارت زراعت بانک ترکیه نیز برایتان صادر می‌شود. با استفاده از این کارت‌ها، امکان خرید و فروش در سایت‌های خارجی را خواهید داشت. همچنین ویزا کارت و مستر کارت در سرتاسر دنیا اعتبار داشته و می‌توانید از آن برای رزرو هتل یا استفاده از ATM در سرتاسر دنیا بهره ببرید.
برای برداشت پول از زراعت بانک ترکیه هم باید بدانید که سقف برداشت روزانه از طریق کد QR حدود ۳۵۰۰ لیر بوده و از طریق دستگاه‌های پرداخت حداکثر ۵۰۰۰ لیر می‌باشد. در ضمن امکان واریز و برداشت پول از زراعت کارت با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز ترکیه هم امکان پذیر است‌.

کردیت کارت زراعت بانک ترکیه 2024

امکان اخذ کردیت کارت زراعت بانک ترکیه همانند دبیت کارت، برای ایرانیان فراهم بوده و نیازی به داشتن اقامت یا ویزای کار نخواهد بود. این کارت برای خریدهای اینترنتی و رزرو هتل و تاکسی کاربرد دارد. در ضمن برای خرید کالا و دریافت خدمات در سایت‌هایی نظیر آمازون و گوگل هم می‌توان از آن استفاده کرد. این کارت اساسا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و نام شما بر روی آن حک می‌شود.
زراعت بانک ترکیه دارای سه نوع کردیت کارت می‌باشد که عبارتند از:
● کردیت کارت پلاتینیوم
● کردیت کارت گلد
● کردیت کارت استاندارد
اگر برایتان سوال این که تفاوت است سه کارت مذکور در چیست؟! باید بگوییم که سه نوع کردیت کارت زراعت بانک ترکیه در میران کارمزد و اعتبار با یکدیگر فرق دارند.

دبیت کارت زراعت بانک ترکیه

یکی دیگر از کارت‌های زراعت بانک ترکیه که ایرانیان مجاز به اخذ آن می‌باشند، دبیت کارت است. این کارت بیشتر برای برداشت پول از ATM کاربرد داشته و می‌توانید خریدهای حضوری خود را با آن انجام دهید. فلذا مادامی که در حساب بانکی خود پول داشته باشید، و این کارتیه حساب بانکیتان متصل باشد، می‌توانید پول خود را از طریق آن برداشت کنید. لطفا توجه داشته باشید که با هر بار برداشت وجه از دبیت کارت، کارمزدی از حساب شما کسر خواهد شد.

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

انواع کارت بانکی زراعت بانک ترکیه 2024

به طور کلی انواع کارت زراعت بانک ترکیه به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:
● کردیت کارت
● دبیت کارت
● کارت پیش پرداخت
همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، دبیت کارت همان کارت بانکی است که مستقیماً به حساب بانکی شما متصل می‌گردد. کردیت کارت نیز همان کارت اعتباری می‌باشد که دارای سقف مشخصی برای برداشت خواهد بود. کارت پیش پرداخت بانک زراعت ترکیه نیز به حساب بانکی شما متصل نبوده و برای استفاده از آن باید از قبل مبلغی بدان واریز نمایید.

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه مزایای فراوانی به خصوص برای مهاجران دارد که به واسطه آن می‌توانند به کارهای مالی خود رسیدگی کنند. برخی از مزیت‌های برجسته این امر به شرح زیر می‌باشد:
● امکان افتتاح حساب ارزی با واحد پولی دلار، پوند، یورو، لیر و…
● انجام خرید اینترنتی آسان و بی‌دغدغه
● فراهم سازی امکان پرداخت حق عضویت در پلتفرم‌هایی نظیر یوتیوب، نتفلیکس، اسپاتیفای و…
● خرید مستقیم از اپ استور و گوگل پلی
● استفاده از خدمات پرداخت قبوض آب، برق و گاز به صورت اینترنتی
● افتتاحی حساب سرمایه‌گذاری طلا
● اخذ ویزا کارت و مستر کارت
● خرید بسته اینترنت و شارژ تلفن همراه

مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

پیش از اینکه مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه را شرح دهیم، باید بگوییم که اگر قصد افتتاح حساب سپرده‌گذاری را دارید، باید علاوه بر اسناد لازم، حدود ۱۰ هزار لیر پول نقد هم به حساب خود واریز کنید، تا صاحب یک حساب سپرده‌گذاری شوید. سایر مدارکی که به منظور افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه مورد نیاز است، به شرح زیر می‌باشد:
● شماره مالیاتی
● پاسپورت
● کارت اقامت
● برگه ثبت آدرس

مدارک لازم برای افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه

مراحل افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

برای افتتاح حساب زراعت بانک ترکیه نیازی به طی کردن پروسه چندان پیچیده و دشواری نخواهد بود؛ تنها کافیست پس از اخذ مدارکی که چندی پیش بدان اشاره کردیم، به بانک مذکور مراجعه فرمایید. در صورتیکه آدرس محل سکونت شما در سیستم ثبت شده باشد، متصدی بانک شما را در انجام فرایند افتتاح حساب همراهی خواهد کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن صاحب یک حساب بانکی جدید در ترکیه خواهید شد.

ساعت کار بانک زراعت ترکیه

ساعت کار بانک زراعت ترکیه از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر؛ و از ۱۳:۳۰ تا ۱۷:۰۰ بعد از ظهر بوده و شما می‌توانید در بازه زمانی مذکور، برای انجام امورات مالی مربوطه به این بانک مراجعه کنید. در ضمن بانک زراعت ترکیه از روز دوشنبه تا جمعه پذیرای مراجعین محترم می‌باشد. روزهای شنبه و یکشنبه هم در ترکیه تعطیل رسمی بوده و خدماتی در بانک‌ها ارائه نمی‌شود. البته برخی بانک‌ها در مناطق توریستی و کلان شهرهایی نظیر استانبول و آنکارا و… به صورت روزانه فعالیت داشته و پاسخگوی ارباب رجوع می‌باشند. توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از مراجعه، با شعبه مورد نظرتان تماس حاصل فرمایید.

اینترنت بانک زراعت ترکیه

اینترنت بانک زراعت ترکیه همان موبایل بانک است که یکی از بهترین برنامه‌های بانکی در کشور ترکیه می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت زراعت بانک ترکیه این اپلیکیشن را دریافت نمایید و با استفاده از آن، هر لحظه به راحتی نسبت به خرید و فروش ارز، مکان یابی نزدیک‌ترین خودپرداز، بررسی داده‌های بانکی خود و… اقدام کنید. همچنین می‌توانید شرایط اخذ وام را بررسی کرده و سود آن را محاسبه نمایید. از طرفی هم امکان استعلام موجودی، بررسی وضعیت پرداخت‌ها و بهره‌گیری از سایر تسهیلات نیز فراهم است.

موبایل بانک زراعت ترکیه

موبایل بانک زراعت ترکیه

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، موبایل بانک زراعت ترکیه همان اینترنت بانک بودم و مزایا و امکانات متعددی نظیر انتقال پول به زراعت بانک ترکیه، استعلام موجود و… را خدمت کاربران عرضه می‌دارد. همچنین اشاره شد که برای دانلود اپلیکیشن زراعت بانک ترکیه، باید به سایت این سازمان مراجعه فرمایید. حال در ادامه قصد داریم شما را با سایر مزایای استفاده از موبایل بانک این سازمان آشنا کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.
● امکان مدیریت حساب، تغییر پسورد و فعالسازی قابلیت خرید اینترنتی
● فراهم سازی امکان افتتاح حساب کوتاه مدت و بلند مدت
● خرید و فروش انواع ارز
نکته: چنانچه قصد بهره‌مندی از امکانات این اپلیکیشن در ایران را دارید، هنگام افتتاح حساب در ترکیه باید نسبت یه فعالسازی امکان دسترسی به آن در ایران اقدام نمایید. زیرا به دلایل امنیتی، امکان ورود با IP سایر کشورها به این اپلیکیشن وجود ندارد.

جهت دانلود اپلیکیشن زراعت بانک ترکیه می توانید به وب سایت https://www.ziraatbank.com.tr/tr مراجعه کنید.

آیا زراعت بانک در ایران شعبه دارد؟

تا اینجای کار با نحوه افتتاح حساب و استفاده از قابلیت‌های متنوع اپلیکیشن این بانک آشنا شدیم، حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا بانک زراعت ترکیه در ایران هم شعبه فعال دارد؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که شعبه زراعت بانک ترکیه در ایران وجود خارجی نداشته و به طور کلی هیچ یک از بانک‌های کشور ترکیه در ایران شعبه فعال ندارند.
بنابراین برای افتتاح حساب در این بانک باید به کشور ترکیه سفر کنید و تنها در صورت داشتن کد مالیاتی، امکان افتتاح حساب بین المللی وجود خواهد داشت. در نتیجه اگر جایی نام زراعت بانک ترکیه در تهران به گوشتان خورد، لطفا باور نکنید؛ چرا که چنین شعبه‌ای در کشور ایران دایر نشده است.

همچنین بخوانید: سفارت ترکیه در تهران / آدرس، ساعات کاری و گرفتن وقت قبلی 1403

آیا زراعت بانک در ایران شعبه دارد؟

سود بانک زراعت ترکیه در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

برای محاسبه سود بانک زراعت ترکیه در سال ۲۰۲۳ برای حساب‌های بلند مدت، می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:
● )مبلغ سپرده × درصد سود پرداختی از سوی بانک × مدت سپرده گذاری) ÷ ۳۶۵۰۰
● با استفاده از این فرمول، می‌توان ناخالصی پرداختی را به دست آورد. پس از آن، میزان مالیات را باید از مبلغ به‌دست آمده کسر کنیم تا سود نهایی حاصل شود.
● در نظر داشته باشید که مدت افتتاح حساب، تاثیر مستقیمی بر میران سود پرداختی به مشتریان دارد. به طور مثال میران سود بانک زراعت ترکیه برای حساب‌های سپرده ۷۳۰ روزه، ۶٫۵۰ درصد بوده و برای حساب‌های ۳۲ روزه ۱۴٫۵۰ درصد است.
● در ضمن حساب‌های سپرده موقت نیز مشمول ۱۴ درصد و حساب‌های پس‌انداز ۱۱ درصد نرخ سود خواهند بود.

قوانین زراعت بانک ترکیه

برخی از قوانین زراعت بانک ترکیه برای افتتاح حساب در این بانک، به شرح زیر می‌باشد:

● شما می‌توانید با انواع اقامت توریستی، تحصیلی، کاری و دائم در بانک زراعت ترکیه حساب باز کنید.
● معمولا بدون داشتن اقامت، امکان افتتاح حساب وجود نخواهد داشت، مکر در برخی شرایط خاص!
● حضور شخص شما برای افتتاح حساب در بانک الزامی خواهد بود.
● حتما باید کد مالیاتی محل اقامت خود را هنگام افتتاح حساب به همراه داشته باشید.
● اگر با اقامت توریستی یا موقت نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید، تنها مجاز به استفاده از حساب شخصی برای مصارف روزمره و ضروری خواهید بود.
● اگر از حساب شخصی، تراکنش‌هایی با مبالغ بسیار بالا انجام شود، بانک مشکوک شده و احتمالا حساب شما را مسدود خواهد کرد.
● در صورتیکه برای مدت طولانی از حساب خود استفاده نکنید، بانک مبلغی از سرمایه شما را جهت نگهداری از سپرده‌تان کسر خواهد نمود.
● جهت افتتاح حساب برای اشخاص حقوقی هزینه چندانی نیاز نبوده و صرفا همینکه مقداری موجودی در کارت به منظور افتتاح حساب باشد، کافی است.

قوانین زراعت بانک ترکیه

مستر کارت زراعت بانک ترکیه

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، با افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه به شما یک مستر کارت یا ویزا کارت تعلق خواهد گرفت. مستر کارت یک کارت بین المللی بوده و در تمام ارگان‌های سرتاسر کشور که این کارت را به رسمیت می‌شناسند، می‌توانید از تسهیلات آن بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید که این کارت‌ها در ابتدای دریافت آن، فاقد رمز عبور تنظیمات اولیه بوده و شما باید نسبت به فعالسازی آن اقدام فرمایید.
در صورتیکه ساکن ترکیه نیستید و برای مدت طولانی به کشور خود باز خواهید گشت، این امکان برای شما وجود دارد که درخواست داده و اعتبار مستر کارت خود را تا ۴_۸ سال افزایش دهید. در ضمن حداکثر زمان مورد نیاز برای صدور مستر کارت ۱۰ روز می‌باشد.

کد سوئیفت بانک زراعت

یکی دیگر از خدمات ارزنده بانک زراعت ترکیه این است که شما می‌توانید با داشتن کد سوئیفت و شماره IBAN خود، نسبت به اخذ پول در بانک زراعت اقدام فرمایید. اگر برای دریافت حواله از این کد استفاده کرده‌اید، لازم است بدانید که حدود ۲۴_۴۸ ساعت زمان می‌برد تا پروسه مربوطه به اتمام برسد. همچنین شما می‌توانید برای پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه خرید خانه و… از این کپ استفاده کنید. در ضمن کد سوئیفت بانک زراعت TCZBTR2A می‌باشد.

تاریخچه زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک کشور ترکیه در سال ۱۸۶۳ به دست میدات پاشا (فرماندار عثمانی) و با همکاری جمعی از کشاورزان تاسیس شد. علت بنیانگذاری این بانک، عدم توان کشاورزان در بازپرداخت سود کلان وام‌های دریافت شده از سایر بانک‌ها بود. زیرا سود اغلب بانک‌های این کشور در آن زمان، حتی به ۹۰۰ درصد هم می‌رسید و کشاورزان هم با اینکه بخش عمده جمعیت کشور را تشکیل می‌دادند، اما از نظر مالی اوضاع چندان مساعدی نداشتند و از پس پرداخت چنین وامی بر نمی‌آمدند.
از این‌رو برای بهبود اوضاع، برای این قشر از جامعه تصمیم گرفته شد که بانکی به نام زراعت بانک ترکیه افتتاح شود تا کشاورزان بتوانند به وقت نیاز از آن وام بگیرند یا پس‌انداز خود را در آن ذخیره کنند.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی زراعت بانک ترکیه پرداختیم و نحوه افتتاح، برداشت و انتقال پول از آن را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین دانستیم که بانک زراعت کشور ترکیه امکان افتتاح حساب بدون برای ایرانیان را فراهم ساخته است و به همین خاطر اگر قصد مهاجرت به کشور مذکور را داشته باشید، این بانک بهترین گزینه برای شما جهت رسیدگی به امورات مالی‌تان خواهد بود. امیدواریم نهایت سود را از مطالعه این مقاله برده و به پاسخ سوالاتی که در این باره داشتید، رسیده باشید. لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

5/5 - (3 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان